Page 99 - Proceeding 2015
P. 99

Abstract
                                                                 TRECEREA LA

                                                                 MANAGEMENTUL
                          SHIFTING TO PERFORMANCE
                      MANAGEMENT IN MUNICIPAL PUBLIC             PERFORMANŢEI ÎN
                      UTILITY SERVICES: A BRIEF RECENT           SECTORUL UTILITĂŢILOR
                        HISTORY OF BENCHMARKING IN
                                   ROMANIA                       PUBLICE MUNICIPALE: O
                                                                 SCURTĂ ISTORIE

                                                                 RECENTĂ A
                                                                 BENCHMARKINGULUI ÎN
                                                                 ROMÂNIA



                                                                 Elena TUDOSE (IORGA)



                                                                 Program Director, Institute for Public Policy
                                                                 PhD Student, Faculty of Management, Bucharest
                                                                 University of Economic Studies
                                                                 E-mail: elena@ipp.ro


                    Abstract                                     Rezumat
                    The  use  of  benchmarking  tools  for  measuring   Utilizarea instrumentelor de tip benchmarking pentru măsurarea
                    performance  in  public  service  delivery  (public   performan?ei  în  furnizarea  de  servicii  publice  (audituri)  se
                    services  audits)  correlates  with  an  increased   corelează  cu  o  capacitate  de  planificare  strategică  crescută  a
                    strategic   planning   capability   of   municipal   guvernelor  locale  ?i  cu  o  alocare  mai  judicioasă  a  resurselor.
                    governments  and  a  more  judicious  resource   Totu?i, acest proces este încă într-un stadiu incipient în România
                    allocation. However, this process is still in an incipient   ?i nu este în mod necesar internalizat nici de către furnizorii de
                    stage  in  Romania  and  it  is  not  necessarily   servicii publice (fie acestea autorită?i publice locale sau furnizori
                    internalized  by  the  neither  the  agencies  providing   priva?i),  nici  de  către  consumatorii  de  servicii,  ci  apare  mai
                    public services (be that public authorities themselves   degrabă  ca  un  proces  extern,  artificial,  impus  prin  legisla?ia
                    or  private  service  providers),  nor  by  an  educated   national sau prin raportare la o serie de ?inte europene, acolo
                    public utility services consumer, but rather it appears   unde acest lucru se aplică.
                    as  an  external,  artificial  procedure  imposed  by
                    national legislation or by EU – related targets, where   Cuvinte  cheie:  servicii  de  utilită?i  publice,  managementul
                    the case.                                    performan?ei,  benchmarking,  standarde  minime,  indicatori  de
                                                                 performan?ă
                    Keywords:    public   utilities,   performance
                    management,  benchmarking,  minimum  standards,
                    key performance indicators.

                    JEL CODES: H4, L33







                ………………                                                             Proceedings of the 11  Administration and Public
                                                                                                th
                Keyword…………………                                                        Management International Conference
                                                                                    ”Strategic Management for Local Communities”
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104