Page 241 - Proceeding 2015
P. 241

Abstract
                                                                 POLITICILE FMI ŞI

                                                                 EFECTELE LOR ASUPRA
                     IMF POLICIES AND THEIR EFFECTS ON
                            EDUCATION IN ROMANIA                 EDUCAŢIEI ÎN ROMÂNIA




                                                                 Armenia ANDRONICEANU
                                                                 Professor  PhD,  Faculty  of  Administration  and  Public
                                                                 Management, Bucharest University of Economic Studies
                                                                 E-mail: armenia.androniceanu@man.ase.ro

                    Abstract
                    The International Monetary Fund (IMF) has been   Gurgen OHANYAN
                    largely criticized for its austere measures attached   PhD  candidate,  Faculty  of  Management,  Bucharest
                    to  the  programs,  so  called  conditionality.  Some   University of Economic Studies
                    scholars  claim  that  IMF  has  adverse  effects  on   E-mail: gurgen.ohanyan@man.ase.ro
                    education  in  borrower  countries.  The  latter  is
                    conditioned with the fact, that IMF often requires
                    governments  to  cut  budget  deficits  which  is
                    accompanied with direct cuts of public spending on
                    education  and  health  care.  At  the  same  time,   Rezumat
                    Romania has been among the frontrunners of the   Fondul  Monetar  Interna?ional  (FMI)  a  fost  criticat  foarte  mult
                    European Union (EU) states to turn to the IMF for   pentru  măsurile  sale  de  austeritate  cuprinse  în  programe  sub
                    financial assistance during the crisis.      denumirea de condi?ionalită?i. Unii cercetători sus?in că măsurile
                    Hence, article seeks to analyze the possible ways   FMI au efecte negative asupra educa?iei din ?ările împrumutate.
                    that  IMF  may  influence  public  spending  on   Acesta se explică prin faptul că FMI cere de multe ori guvernelor
                    education  and  reveal  the  current  effects  of  IMF   să  reducă  deficitele  bugetare,  iar  această  măsură  determină
                    intervention  on  Romanian  education.  Thus,  we   reduceri directe ale cheltuielilor publice în domeniile educa?ie ?i
                    have  explored  all  Stand-By  arrangements  since   sănătate. În acela?i timp, România a fost printre statele Uniunii
                    2008 and their measures: Prior actions,Quantitative   Europene care în perioada crizei a apelat la asisten?ă financiară
                    performance  criteria  and  Structural  benchmarks.   de la FMI. Prin urmare, articolul analizează modalită?ile posibile
                    Furthermore,  we  have  applied  with-without,   prin  care  FMI  ar  putea  influen?a  cheltuielilor  publice  pentru
                    approach on main education indicators, in order to   educa?ie  ?i  descoperă  efectele  actuale  ale  interven?ie  FMI  în
                    illustrate the IMF participation effects on Romanian   domeniul educa?iei din România. Astfel, începând din 2008, am
                    educationsector  by  attributing  differences  to  the   analizat toate acordurile stand-by ale României cu FMI ?i măsurile
                    IMF programs. Particularly, employing Bulgaria as   lor:  ac?iuni  prealabile,  criteriile  cantitative  de  performan?ă  ?i
                    a control group for with-without approach, shows   indicatori structurali. Mai mult, am aplicat abordare de tipul ”with-
                    that  during  the  crisis  Romanian  education   without” asupra indicatorilor principali din educa?ie cu scopul de a
                    indicatorshave  been  more  affected  than  those  of   eviden?ia  efectele  implicării  FMI  prin  programe  speciale  în
                    Bulgaria.  Our  findings  report  that  Romanian   domeniul  educa?iei  din  România.  În  mod  concret,  folosind
                    government should be aware while applying to the   Bulgaria ca bază de control pentru abordarea ”with-without” am
                    IMF assistance that it may have adverse effects on   constatat  că  în  perioada  crizei  indicatorii  specifici  domeniului
                    education in short and medium term periods.   educa?iei  din  România  au  fost  mai  mult  afecta?i  decât  cei  ai
                                                                 Bulgariei.Descoperirile  noastre  arată  că  Guvernul  României  ar
                    Keywords:   IMF,   Romania,   conditionality,   trebui să fie mai vigilent când apelează la asisten?ă de la FMI,
                    education.                                   deoarece aceasta ar putea avea efecte adverse asupra educa?iei
                                                                 pe termen scurt ?i mediu.
                    JEL CODES: F33, H52, I28
                                                                 Cuvinte cheie: FMI, Romania, condi?ionalitate, educa?ie.



                ………………                                                             Proceedings of the 11  Administration and Public
                                                                                                th
                Keyword…………………                                                        Management International Conference
                                                                                    ”Strategic Management for Local Communities”
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246